El joc de la felicitat
oriolcomas | 15 maig 2016Que és la felicitat? Realment podem obtenir una resposta clara d’aquesta pregunta? No, no puc respondre aquesta pregunta perquè crec que cada ésser humà ha de saber que és la felicitat per a ell mateix. La felicitat és com un joc, pots perdre o guanyar, depenent dels teus actes guanyaràs el joc, és a dir, seràs feliç, o bé el perdràs i per tant, ja no seràs feliç.
Ara ens trobem en la felicitat social i individual. Jo crec que per obtenir una felicitat social, primer cal obtenir i consolidar la felicitat d’un mateix. Aquesta felicitat ja l’aconsegueixo estant segur de mi mateix, tenint clars els meus pensaments i no tindré raons per estar malament o trist. I si les tinc, fer el possible perquè marxin i torni la felicitat.
Crec també que un ésser humà ha de saber controlar i jugar amb els quatre sentiments: l’alegria, la tristesa, la ràbia i la por. Aquests són sentiments que els tenim interioritzats i que per molt que vulguem sempre els tindrem a dins, preparats per sortir. Com és així, he pensat que cal saber conviure i controlar aquests sentiments i fer una harmonia amb tots ells, per tal d’arribar a ser feliços sent persones, amb tristesa, alegria, por i ràbia. Sense cap excés, sobretot; no són bons els excessos.
Finalment, crec que ser feliç pot arribar a ser un plaer. En el món dels plaers… En fi, n’hi ha moltíssims! Però jo crec que el plaer més gran de tots és la felicitat duradora i segura.